Pawpeds stambomen

Leden: Alles over Pawpeds. Stambomen kunnen hier ook ingezonden worden.
Plaats reactie
Jasper
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4812
Lid geworden op: 06-10-2010 20:16

Bericht door Jasper » 26-12-2013 21:04

Het zou fijn zijn als je de missende gegevens van Wizards zijn lijn deelt met Pawpeds...daarmee helpt je ook andere stambomen in de foundation. :2smile:
groetjes Alma
Afbeelding

Daphara
Kampioen
<font color=380B61><B>Kampioen</>
Berichten: 512
Lid geworden op: 30-08-2012 18:02

Bericht door Daphara » 26-12-2013 21:27

Ik vind vooral de stamboom van Wizzard leuk! mooie brede lijnen er achter, inderdaad zou de ontbrekende info erg welkom zijn zoals Jasper al zei.
Afbeelding

Groetjes van Rebekka en Cats van Cattery Daphara!

Jasper
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4812
Lid geworden op: 06-10-2010 20:16

Bericht door Jasper » 27-12-2013 11:16

geboren: 15-08-2012
vader: coquet Dales Jasper
moeder: Daphara's Eclipse of the Heart
poes: Best Bouncers Silly Lilly SBI b
poes: Best Bouncers Lolly Popsy SBI n
kater: Best Bouncers Jiggly Puff SBI n

:blos: :grin:
groetjes Alma
Afbeelding

Smaling
Kittenklasse
<font color=FF0080><B>Kittenklasse </>
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-12-2013 10:00

Bericht door Smaling » 27-12-2013 20:00

Jasper schreef:Het zou fijn zijn als je de missende gegevens van Wizards zijn lijn deelt met Pawpeds...daarmee helpt je ook andere stambomen in de foundation. :2smile:
Hoe werken jullie met de informatie, zijn het stambomen op papier? dat is heel belangrijk ivm de juistheid. En ik zie helemaal geen registratie nummers, dat is bepalend over welke kat je spreekt, Een geboorte datum kan ook een nestgenoot zijn. Ik zie de waarde van Foundation niet zo precies. Sommige katten zul je nooit vinden. Er zijn soms hele verhalen aan een katten naam verbonden. Kennen jullie het boekje van Madam Poirier?
Daar staat de start van de birmanen fok in. In pawpeds is er veel onduidelijkheid over het begin. Katten die twee namen hebben etc. Persoonlijk vind ik de juistheid van de gegevens het belangrijkste.Bettie

Smaling
Kittenklasse
<font color=FF0080><B>Kittenklasse </>
Berichten: 18
Lid geworden op: 23-12-2013 10:00

Bericht door Smaling » 27-12-2013 20:05

Daphara schreef:
Smaling schreef:Dankje voor je uitleg, dan snap ik de lijst van namen. Ik zie dat er in het begin, bij de eerste Birmanen wel het een en ander niet klopt, ik denk dat die info niet juist ingebracht is of niet bekend was. Ik werk veel met WOB en weet van de zuiverheid van de info. Persoonlijk heb ik veel stambomen van het begin van ons mooie ras in huis , die heeft Awyn ook. Graag zouden we ook meer informatie willen toevoegen aan WOB. Hoe komen jullie aan de gegevens? Zijn dat originele stambomen op papier. Wie weet kunnen we hier meer samen werken met elkaar. Fijne dag nog
Er zijn verschillende bronnen, veel komt van websites waar kopieën van de stambomen op staan en andere databases, een deel komt van fokkers die we mailen om info en een klein deel komt van logica...
Je kunt al snel zien (ahv geboortedata) of een fokker bijvoorbeeld op thema of nestletter gefokt heeft. Dan is het soms een kwestie van kijken naar andere katten van dezelfde fokker en de logica in de namen vinden. Staat er van een nestgenoot de ouders er in, dan kun je die dus ook overnemen op de stamboom van de kat die je zoekt.

Soms zijn showlijsten ook nog wel eens handig om wat afstamming te achterhalen. Eigenlijk wordt alle info die we vinden gebruikt om aan te vullen. Manon zet er een aantekening bij in de database waar de info vandaan komt. Mocht er een betrouwbaardere bron gevonden worden (zoals een kopie van een origineel stamboom) dan heeft dat natuurlijk weer voorrang op info van een website enz.
Alle andere rassen die ingekruist zijn worden door Manon als "foundation" aangemerkt op de eerste generatie na de Birmaan of XLH/XSH, de info van de generaties daarna wordt wel gekoppeld als dat er is, maar we hoeven niet elke kat aan te merken als foundation, anders moeten ook alle andere rassen uitgeplozen worden.

Samenwerken is een goed idee, dus als jij een kat hebt die je zoekt, post hier dan de naam en dan zoeken we mee. Samen staan we veel sterker!
Mocht je een naam vinden van "niet opgespoord" in de foundation van een kat, dan zijn we heel blij als je die hier ook met ons wilt delen.
Dit bericht had ik nog niet gelezen, het is me duidelijk.
De ouders van Wizard van Antouch : Moeder is Nilakshi van Antouch, vader is Giorgio van Minou Bloe. maar dat hadden jullie vast al. Wizard is een van 7. Ik kan de stamboom in PDF inscannen, is dat waardevol? Het wordt die van zijn zusje Zahirah die woont bij Nettie Bosch. Hoe we die brede lijnen hebben gefokt willen we best eens over praten hoor. Nettie en ik hebben 14 jaar samen gewerkt hieraan.Gr Bettie

Jasper
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4812
Lid geworden op: 06-10-2010 20:16

Bericht door Jasper » 27-12-2013 20:23

Smaling schreef:
Jasper schreef:Het zou fijn zijn als je de missende gegevens van Wizards zijn lijn deelt met Pawpeds...daarmee helpt je ook andere stambomen in de foundation. :2smile:
Hoe werken jullie met de informatie, zijn het stambomen op papier? dat is heel belangrijk ivm de juistheid. En ik zie helemaal geen registratie nummers, dat is bepalend over welke kat je spreekt, Een geboorte datum kan ook een nestgenoot zijn. Ik zie de waarde van Foundation niet zo precies. Sommige katten zul je nooit vinden. Er zijn soms hele verhalen aan een katten naam verbonden. Kennen jullie het boekje van Madam Poirier?
Daar staat de start van de birmanen fok in. In pawpeds is er veel onduidelijkheid over het begin. Katten die twee namen hebben etc. Persoonlijk vind ik de juistheid van de gegevens het belangrijkste.Bettie
De foundation is het genetisch materiaal waarmee je fokt. Genetisch materiaal of de genenpoel bepaald hoe gezond een ras is. Als de genenpoel erg klein is dan zullen foute recessieve genen elkaar eerder tegen komen in een kat en zich uiten ten nadele van een kat. Denk aan aangeboren weerstand ( dus niet de weerstand die een kat opbouwt gedurende zijn leven ) bijvoorbeeld.
De foundation van de birmaan is heel erg klein vergeleken vele andere rassen, daarom is het van belang dat we weten hoe die foundation nu eigenlijk is en hoe we die kunnen verbreden (bijv door outcross) om de birmaan gezond te houden.

even een voorbeeld van twee van mijn katten:
Liv ( britse langhaar) heeft een foundation van 149 opgespoorde katten en 151 katten die NOG niet gevonden zijn tot aan de foundation.
Jasper ( birmaan ) heeft een foundation van 36 katten en 9 katten nog niet gevonden tot aan de foundation.

Wat in boeken staat is al door eerdere stamboom speurders toegevoegd aan PP.

Super dat je zo meedenkt Bettie! :2smile:
groetjes Alma
Afbeelding

Jasper
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4812
Lid geworden op: 06-10-2010 20:16

Bericht door Jasper » 28-12-2013 08:32

blauwe berichtje zat vanmorgen in mijn pb van fb...

VON NEDNIL, Helga Linden, Wegberg, Tel.: 02431/3161 Perhaps the old breder still live?

Great! Thank you!
Now I need to find someone who speaks German and wants to call her ... maybe you? Or maybe you know someone who wants to do?

greetings Alma

@ Manon; Alwyn Hill van WOB gaat contact met je opnemen.
groetjes Alma
Afbeelding

Jasper
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4812
Lid geworden op: 06-10-2010 20:16

Bericht door Jasper » 28-12-2013 10:34

Jasper schreef:blauwe berichtje zat vanmorgen in mijn pb van fb...

VON NEDNIL, Helga Linden, Wegberg, Tel.: 02431/3161 Perhaps the old breder still live?

Great! Thank you!
Now I need to find someone who speaks German and wants to call her ... maybe you? Or maybe you know someone who wants to do?

greetings Alma
YEAH en ik heb ook een duitse fokker die wil gaan bellen voor ons :)

edit: en nog een duitse fokker die zich meldt met de mededeling vriendin te zijn van Von Nednil
groetjes Alma
Afbeelding

Daphara
Kampioen
<font color=380B61><B>Kampioen</>
Berichten: 512
Lid geworden op: 30-08-2012 18:02

Bericht door Daphara » 28-12-2013 12:13

Smaling schreef: Dit bericht had ik nog niet gelezen, het is me duidelijk.
De ouders van Wizard van Antouch : Moeder is Nilakshi van Antouch, vader is Giorgio van Minou Bloe. maar dat hadden jullie vast al. Wizard is een van 7. Ik kan de stamboom in PDF inscannen, is dat waardevol? Het wordt die van zijn zusje Zahirah die woont bij Nettie Bosch. Hoe we die brede lijnen hebben gefokt willen we best eens over praten hoor. Nettie en ik hebben 14 jaar samen gewerkt hieraan.Gr Bettie
Wizzard staat er voor de eerste 9 generaties helemaal compleet in.
Ik denk dat zijn nieuwe baasje al een stamboom opgestuurd heeft voor de database.
De eerste katten waarvan de ouders niet bekend zijn zitten in de 9e generatie, dat zijn:

Vega
Uriane
Tabasco de la Malepeyre
Baba Cool
Bouba
Bannister de Srinagar
Violine du Mont Popa
IC Gentiana's Igor
Luciole de Rostagne
Sultan de Lugh
Bliviana de Rilski Monastir

Dat zijn dus de namen/lijnen waar we op dit moment in geïnteresseerd zijn voor de foundation.
Daarnaast is elke nieuwe stamboom ook van harte welkom, zodat we over 10 jaar niet de stambomen van dit moment hoeven te achterhalen.

In dit lijstje kun je al jouw katten zien die al in de database staan:
http://www.pawpeds.com/db/?a=s&p=sbi&da ... ajgrep&g=4

Als jij nog meer wilt toevoegen dan is dat heel erg welkom.
Je kunt dan een scan van de bomen sturen naar Manon, in het eerste bericht van dit topic staan haar gegevens wel. Zij zal ze toevoegen aan de database.
Afbeelding

Groetjes van Rebekka en Cats van Cattery Daphara!

Merinka
Jeugd klasse
<font color=415095><B>Jeugd klasse </>
Berichten: 483
Lid geworden op: 19-08-2013 14:20

Bericht door Merinka » 28-12-2013 12:28

Goed bezig weer!
Afbeelding

Plaats reactie