Even voorstellen



Leden:
Plaats reactie
Joop A.C. van den Berg
Kampioen
<font color=380B61><B>Kampioen</>
Berichten: 855
Lid geworden op: 12-08-2015 00:31

Even voorstellen

Bericht door Joop A.C. van den Berg » 23-09-2015 14:04

Mijn naam is Joop A.C. van den Berg. Een beetje een vreemde eend in de bijt, want ik heb Abessijnen. Nu zul je zeggen, wat doe je dan op dit forum?
Wel door mee te doen aan het spelletje "Galgje" en de medewerking van Astrid. Er kunnen nog deelnemers bij. "Galgje" is een leuk, gezellig en ook wel leerzaam spelletje, dat voor een ieder is te spelen.
Belangrijker zijn echter mijn katten. Ik heb er 3. Na mijn hele leven al huis-tuin en keuken katten te hebben gehad, schafte ik in 2005 voor het eerst een ras Abessijn aan, t.w. Lady Scarlett van Caracal. Met haar veel geshowd. Ze is op 1 aantekening na Europees Champion geworden. Na een aantal nestjes is ze geholpen en geniet ze nu heerlijk van haar oude dag. Het is een sorrel.
Uit haar nest in 2009 heb ik een wildkleur poes gehouden, t.w. Elishevah van de Oude Heekt. Een zeer stabiele en rustige poes. De kittens die ze ter wereld heeft gebracht, worden stabiel en rustig opgevoed. Ook met haar is geshowd, hetgeen haar de titel Groot International Champion opleverde.
Dan hebben we nog onze jongste, Hadassa van de Oude Heekt. Een prachtig dier. Op een grote show in Bremen, haalde zij de titel Best over All. Zowel zij als ik zo trots als een aap. 't Erg plezierig als je eigen "fokje" door de keurmeesters zo hoog wordt beoordeeld. Het is alleen jammer, dat Hadassa zo'n vervelend karakter had/heeft, net als haar moeder. Om dit niet door te geven heb ik haar laten helpen, waardoor ze nu prettig is in de omgang. Gewoon een schat, druk maar erg lief.
Scarlett is echter mijn kat. In de afgelopen 10 jaar heb ik met haar een intense verhouding opgebouwd.
Het grote voordeel van Abessijnen is de kort-harigheid. Even een vochtige zeemleren lap over de vacht en alles is weer netjes. Ook hun mensgerichtheid en nieuwsgierigheid bekoort mij zeer.
Ik ben geen poetser, dus hoewel ik Heilige Birmanen prachtig vind, zou er bij mij van vachtverzorging weinig terechtkomen.
Zo, nu zijn jullie een beetje op de hoogte.

Groetjes, Joop



_________________
catterie van de Oude Heekt
catterie van de Oude Heekt

Plaats reactie