Pawpeds en inteelt %

Leden: Alles over Pawpeds. Stambomen kunnen hier ook ingezonden worden.
Plaats reactie
tjarda-hope
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 3279
Lid geworden op: 21-10-2011 12:34

Bericht door tjarda-hope » 18-02-2012 00:17

Elly schreef:
tjarda-hope schreef:
Jasper schreef: - Vele jaren nodig om weer consistente nakomelingen te krijgen.

maar eerlijk gezegd geloof ik dit niet ( even bij de birmaan gehouden) als je kijkt naar het point gen - als je dat eenmaal terug gefokt heb en je vervolgens alleen maar point katten gebruik - verlies je dat echt niet meer.
ga ik even op door en neem al voorbeeld de Sibeer/ neva
er zijn dus mensen die beweren dat er siberen zijn (dat zijn geen point katten) waar geen neva in zit en daar dus schoon van zijn :confused: nu is het zo dat die persoon een nest afgelopen jaar heeft gehad met 2 schone lijnen en daar zat dus na 16 generaties een ponit nevatje bij die stond dus wel raar op te kijken zelf uit de dna test gaf bij bijde ouders aan dat dat dus niet mogelijk was ( kan ook met een hele neva lijn ) maar is dus wel gebeurt
Het point-gen kan heel wat generaties meeliften zonder dat er point geboren worden en dan opeens verschijnt er een point-kitten maar als een dna-test aantoont dat beide ouders geen point-gen dragen kan er echt geen point geboren worden, misschien is er iets fout gegaan, zijn de dna-testen verwisselt ofzo :shifty:
ja dat is ook gedacht maar na nog is testen en weer de zelfde uitslag :confused: allen de kater is niet nog is getest en weet ook niet of die alsnog is getest (nooit meer wat over gehoord / gelezen ) zie het maar gewoon als geneties foutje :wink:
*Carpe diem quam minimum credula postero*
Afbeelding

tjarda-hope
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 3279
Lid geworden op: 21-10-2011 12:34

Bericht door tjarda-hope » 11-09-2012 17:10

oke even een vraagje aangezien ze bij de siberen niet egt snappen hoe pawpeds werkt en ook omdat ik tegenstrijdige berichten hoor (lees niemand wil eigenlijk zijn info die hij heeft delen :eek: en degene die het wel wil delen die weet net zo veel als ik :wink: )

ik ben op zoen naar een kater voor Delia nu had ik iets op het oog maar ik raak steets de tel kwijt Delia is een foundation poes (daardoor geeft pawpeds volgens de siberen fokkers een hoger inteelt pergentage ) nu heeft die kater ook een kand een foudation lijn (en mijn eige kater zelfs 2 )waardoor dat inteeld op 10 generaties uit komt op 4,40%
hoe kan ik nu makkelijk zien welke katten er dubbel in voor komen :trance:


is het mischien handiger als ik de testparingen hier neer zet ??
*Carpe diem quam minimum credula postero*
Afbeelding

Jasper
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4812
Lid geworden op: 06-10-2010 20:16

Bericht door Jasper » 11-09-2012 17:30

Als je een testparing hebt gemaakt en op Ctrl F klikt dan verschijnt er een wit vlakje waar je een naam in kunt typen en dan laat hij zien hoe vaak deze naam voorkomt.

en andere manier

lid worden van pawpeds
als je ingelogd bent kun je op selecteer dubbelen klikken en dan maakt ie alle dubbelen kenbaar dmv verschillende kleuren.
groetjes Alma
Afbeelding

tjarda-hope
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 3279
Lid geworden op: 21-10-2011 12:34

Bericht door tjarda-hope » 11-09-2012 17:39

ow kijk dat zijn tips waar ik wat aan heb :2smile: Dankje !
*Carpe diem quam minimum credula postero*
Afbeelding

Jasper
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4812
Lid geworden op: 06-10-2010 20:16

Bericht door Jasper » 11-09-2012 17:45

haha jahoor ik ben niet alleen eigenwijs...soms is het ook nog wel eens nuttig :goofy:
groetjes Alma
Afbeelding

tjarda-hope
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 3279
Lid geworden op: 21-10-2011 12:34

Bericht door tjarda-hope » 11-09-2012 17:55

:lol1: is goed dat je het zelf zecht :wink: maar klopt wel :grin:
*Carpe diem quam minimum credula postero*
Afbeelding

Marja
Beheerder
<font color=054c74><B>Beheerder</>
Berichten: 4433
Lid geworden op: 13-06-2012 22:38

Bericht door Marja » 16-09-2012 20:40

Hier vind je nog een paar tips Tjarda :wink: http://birmanenpraatje.forum2go.nl/tips ... t1292.html
Groetjes,
Marja

Afbeelding

Chintei Birmanen
Kittenklasse
<font color=FF0080><B>Kittenklasse </>
Berichten: 109
Lid geworden op: 20-09-2013 14:24

Bericht door Chintei Birmanen » 22-11-2013 17:42

Is het heel raar als ik zeg dat het geweldig zou zijn als er een mogelijkheid zou komen op pawpeds dat wanneer je een bepaald knopje in toetst je mogelijke nog levende dekkaters kan selecteren in combinatie bij de poes die je hebt.

Of zeg ik nu iets heel raars? :blos:

Daphara
Kampioen
<font color=380B61><B>Kampioen</>
Berichten: 512
Lid geworden op: 30-08-2012 18:02

Bericht door Daphara » 22-11-2013 18:12

Charley's Angels schreef:Is het heel raar als ik zeg dat het geweldig zou zijn als er een mogelijkheid zou komen op pawpeds dat wanneer je een bepaald knopje in toetst je mogelijke nog levende dekkaters kan selecteren in combinatie bij de poes die je hebt.

Of zeg ik nu iets heel raars? :blos:
Euh ja, want Pawpeds is wereldwijd en datum van overlijden, of eigenaar wordt niet bijgehouden.

Ik denk dat je gewoon moet kijken naar de minpunten van jou poes, een kater moet zoeken die wat uiterlijk betreft daar een goede tegenhanger van is en dan controleren of de stambomen mooi passen.
Afbeelding

Groetjes van Rebekka en Cats van Cattery Daphara!

Plaats reactie