Pawpeds en inteelt %

Leden: Alles over Pawpeds. Stambomen kunnen hier ook ingezonden worden.
Plaats reactie
Gast

Pawpeds en inteelt %

Bericht door Gast » 19-12-2010 18:58

Pawpeds is een hele leuk website je kunt hier de stambomen van je katten laten invoeren en deze link naar je stamboom plaatsen op je website. Ook kun je met Pawpeds (als beiden stambomen van zowel de kater en de poes staan ingevoerd) kijken of de combinatie die je wilt gaan maken geschikt is voor de aankomende kittens teven kun je gelijk zien hoe hoog het inteeltpercentage is, kortom een geweldig mooi programmaatje waar je zeker gebruik van moet maken.

Klik hier voor Pawpeds

Er zijn cattery's die kijken naar het inteeltpercentage bij 4 generaties de andere kijken weer bij 10 generaties. wat vind jij hiervan en hoe hoog mag volgens jou het inteeltpercentage zijn als je wilt gaan fokken, heb je liever dat er helemaal geen inteelt in de lijnen zit of vind je het niet zo belangrijk?

Jasper
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4812
Lid geworden op: 06-10-2010 20:16

Bericht door Jasper » 06-01-2011 21:21

Ik maak veel gebruik van Pawpeds.

Als ik een combinatie met kater en poes maak wil ik dat het inteeld percentage onder de 2% blijft op 10 generaties.
Waarom?
Omdat je ergens een grens moet trekken en na het bekijken van heel veel stambomen is dit mijn grens geworden.
Met de aankoop van de kat...zoals Jasper maak ik wel uitzonderingen.
Jasper zijn inteeld percentage is 3 % en een beetje op 10 gen....) ik weet het niet precies uit mijn hoofd en juist NU doet pawpeds het niet :eek:
Jasper zijn bouw karakter en lijnen zijn een hele mooie aanvulling op mijn poezen (en die van Marja :wink: ) en het inteeld percentage blijft dan ook heel laag in die combi´s, muv van Romy geloof ik maar dat is NET boven de 2 % op 10 gen.

Dus ik pin me er niet op vast...het totaal plaatje moet kloppen en perfectie kan je alleen na streven.

Ik zou het ook heel leuk vinden als alle fokkers hun kittens opgeven...dan wordt zo´n database heel volledig en dan kun je alles goed uitpluizen en daarmee je keuze verbeteren.
groetjes Alma
Afbeelding

Annabel
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 2788
Lid geworden op: 10-12-2010 09:41

Bericht door Annabel » 06-01-2011 23:10

had even gekeken op de site en exige's naam ingevoerd..
kan ik haar stamboom online bekijken ;) hahah
(btw, Exige heeft wel een laag inteelt percentage over 10 gen of niet? 0.869%)
Leuke site, het is dat ik niet fok of iets, voor mij is het natuurlijk gewoon voor de leuk om te kijken, maar voor fokkers lijkt me dit inderdaad erg handig
Afbeelding

Monique
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4930
Lid geworden op: 07-10-2010 21:40

Bericht door Monique » 07-01-2011 09:44

ik vind het ook wel handig en heb Zara en Luna er dan ook ingezet.

Ik probeer zo laag mogelijk te blijven maar zit dan meteen weer te denken he, wat nou als ik een kater vind die nog niet veel gebruikt is en perfect past bij een poes, maar dan is het inteeltpercentage weer 3%
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 07-01-2011 12:52

Ik ben verslaafd aan pawpeds geloof ik :wink:
Ik vind 3% nog wel acceptabel hoor, liever 0% natuurlijk,maar dat zal niet lukken en er zijn ook nog andere factoren heel belangrijk,is het een mooie lijn enz. enz.

Jasper
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4812
Lid geworden op: 06-10-2010 20:16

Bericht door Jasper » 07-01-2011 12:54

Monique schreef:ik vind het ook wel handig en heb Zara en Luna er dan ook ingezet.

Ik probeer zo laag mogelijk te blijven maar zit dan meteen weer te denken he, wat nou als ik een kater vind die nog niet veel gebruikt is en perfect past bij een poes, maar dan is het inteeltpercentage weer 3%
bedoel je de combinatie poes en kater of heeft de kater een inteeld van 3 %

Maar als je totale plaatje klopt...dan zou ik niet meteen vallen over die 3%.

Perfectie kan je alleen na streven :lol:
groetjes Alma
Afbeelding

Jasper
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4812
Lid geworden op: 06-10-2010 20:16

Bericht door Jasper » 07-01-2011 13:14

Annabel schreef:had even gekeken op de site en exige's naam ingevoerd..
kan ik haar stamboom online bekijken ;) hahah
(btw, Exige heeft wel een laag inteelt percentage over 10 gen of niet? 0.869%)
Leuke site, het is dat ik niet fok of iets, voor mij is het natuurlijk gewoon voor de leuk om te kijken, maar voor fokkers lijkt me dit inderdaad erg handig
jep jep klopt.
groetjes Alma
Afbeelding

Monique
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4930
Lid geworden op: 07-10-2010 21:40

Bericht door Monique » 11-01-2011 21:13

pawpeds is super als je moe bent en ff wil niksen

heb nu een kater en in combinatie met Luna is het op 10 generaties 1.23% en met Zara 0.890%

Da's echt mooi toch :grin:
Afbeelding

Jasper
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4812
Lid geworden op: 06-10-2010 20:16

Bericht door Jasper » 11-01-2011 21:58

namen :grin:
groetjes Alma
Afbeelding

Monique
Wereld Kampioen
<font color=DAA520><B>Wereld Kampioen</>
Berichten: 4930
Lid geworden op: 07-10-2010 21:40

Bericht door Monique » 11-01-2011 22:11

nee want het is weer een buitenlander, mag ik van jou toch niet naar toe :sad: (had de camper al gereserveerd :cool: _

maar een foto heb ik wel
Afbeelding

heeft ie genoeg haar :lol:
Afbeelding

Plaats reactie