5 Britse korthaar kittens

Open: Spoedoproepen en meldingen geplaatst voor zoogmoeders en/of opvangkittens gezocht.
Marja
Beheerder
<font color=054c74><B>Beheerder</>
Berichten: 4433
Lid geworden op: 13-06-2012 22:38

Bericht door Marja » 11-07-2012 23:54

Nee is niet gek voor al niet voor kittens die 1 dag oud zijn en dit hebben meegemaakt, ze worden nu wel bijgevoerd dus hoop dat de melkproductie op vang al komen!
Groetjes,
Marja

Afbeelding

Marrha
Administrator<font color=c93b2c><B>Administrator</
Berichten: 5717
Lid geworden op: 07-10-2010 21:46

Bericht door Marrha » 12-07-2012 00:18

begrijp dat ze venkelthee door de CB doet, is het enige wat Aylen wil drinken. Ze staat vannacht om 3 uur nog even op voor weegmoment en eventueel flesje erbij... respect, zeker als je weet dat ze eigenlijk met haar hand in mitella moet zitten omdat ze nogal een aanvaring met haar exkater heeft gehad afgelopen week...
Afbeelding

Marja
Beheerder
<font color=054c74><B>Beheerder</>
Berichten: 4433
Lid geworden op: 13-06-2012 22:38

Bericht door Marja » 12-07-2012 00:22

Nou dat is zeker heel wat zeg, die kater viel haar aan, pffff daar schrok ik wel van. Ben benieuwd hoe het morgen met ze gaat, wel makkelijk om een meekijker op KP te hebben zitten hahahahahaha
Groetjes,
Marja

Afbeelding

Marrha
Administrator<font color=c93b2c><B>Administrator</
Berichten: 5717
Lid geworden op: 07-10-2010 21:46

Bericht door Marrha » 12-07-2012 00:28

Marja schreef:Nou dat is zeker heel wat zeg, die kater viel haar aan, pffff daar schrok ik wel van. Ben benieuwd hoe het morgen met ze gaat, wel makkelijk om een meekijker op KP te hebben zitten hahahahahaha
ja is een topic dat ik op de voet volg... zeker omdat het zo heftig was wat er met Aylen gebeurde rond de bevalling...
Afbeelding

Marja
Beheerder
<font color=054c74><B>Beheerder</>
Berichten: 4433
Lid geworden op: 13-06-2012 22:38

Bericht door Marja » 12-07-2012 00:30

Wat was en gebeurd?
Groetjes,
Marja

Afbeelding

Marrha
Administrator<font color=c93b2c><B>Administrator</
Berichten: 5717
Lid geworden op: 07-10-2010 21:46

Bericht door Marrha » 12-07-2012 10:09

oke lang verhaal:

Matoskah was er achter gekomen dat Aylen zwanger was, maar Aylen groeide niet echt. Is een grote slanke poes dus kon zijn dat ze daardoor niet zo zichtbaar droeg, maar ze had er geen goed gevoel bij. Zag af en toe wel wat bewegen maar niet in die mate dat ze het idee had dat er 'veel' in zou zitten. Ze twijfelde zelfs of ze niet schijnzwanger was...

Tegen de tijd dat Aylen moest bevallen begon het een beetje zoals normaal: natte achterkant en wat onrust, maar dit leek snel weer over te gaan. Dit was geloof ik op zondag... Dagen erna af en toe onrustig en het leek of ze wat weeën had, maar het zette niet door. Al met de Da overlegd en besloten dat als ze vrijdag nog niets had (maar 2 dagen na de datum) dat ze dan met Aylen zou komen en er een echo en eventueel meteen een keizersnee zou worden gedaan.

Hier kwam op KP natuurlijk meteen wat commentaar op, want: een gezonde poes ga je niet laten opereren 2 dagen na de uitgerekende datum en bla bla... Maar goed het voelde bij Matoskah nog steeds niet goed en ze hield Aylen dan ook met argusogen in de gaten.

Op donderdag zag ze dat er groene prut uit de achterkant kwam, dus kat opgepakt en naar de DA geraced. Meteen open gemaakt en ja hoor: hele zware BMO, hele binnenkant was groene prut en tussen al die pus zat dus nog 1 levend kitten!

Dit kleintje is gehaald en heeft meteen AB en alles gehad en lijkt het gewoon super te doen. Matoskah durfde het de eerste dagen niet aan om haar een naam te geven, omdat de kans natuurlijk groot was dat ze haar kwijt zou raken, maar de kleine doet het zo goed dat ze nu de naam 'Keep the Faith' heeft gekregen.
Afbeelding

Marja
Beheerder
<font color=054c74><B>Beheerder</>
Berichten: 4433
Lid geworden op: 13-06-2012 22:38

Bericht door Marja » 12-07-2012 10:26

Goed dat ze op haar gevoel is afgegaan!!! Zo ik wist niet dat een poes BMO ook tijdens haar zwangerschap kon krijgen, garmpie, gelukkig is alles goed gekomen!!!!

Is er ook al iets te lezen over de weesjes?
Groetjes,
Marja

Afbeelding

Marrha
Administrator<font color=c93b2c><B>Administrator</
Berichten: 5717
Lid geworden op: 07-10-2010 21:46

Bericht door Marrha » 12-07-2012 10:52

rechtstreeks uit het topic:
6.40 uur
De kittens liggen niet te krijsen of zo, maar één is er 5 gram afgevallen en de ander ook één gram.Twee kittens zijn twee en drie gram aangekomen en één is gelijk gebleven.Ik heb vannacht lekker de verwarming aangedaan in de kraamkamer , zodat het warm blijft.Ik probeer of ik straks even de da te pakken krijg , misschien kan ze Aylen iets geven zodat er wat meer melkgift komt.Ik ga zo weer een flesje geven , en dan weeg ik pas weer tegen de middag.


vanmiddag gaat ze met Aylen naar de DA voor een injectie in de hoop dat dit de melkgift beter opgang helpt. De kleintjes zuigen prima, blijven vacuum hangen als Aylen opstaat!
Afbeelding

Astrid
Administrator<font color=c93b2c><B>Administrator</
Berichten: 5842
Lid geworden op: 15-12-2010 12:13

Bericht door Astrid » 12-07-2012 11:32

Jee, wat een verhaal zeg... :eek:

Blij dat het met dat kleintje en mama goed gaat, en de kittens gaan het ook redden, zegt mijn gevoel
Afbeelding

Marrha
Administrator<font color=c93b2c><B>Administrator</
Berichten: 5717
Lid geworden op: 07-10-2010 21:46

Bericht door Marrha » 12-07-2012 11:42

De kittens even gewogen , het is duidelijk dat ze om de beurt aan een goede tepel liggen
Er is nu één kitten twee gram afgevallen , één kitten gelijk , één kitten plus 4 gram , één kitten plus 6 gram en één kitten plus tien gram(drie keer gewogen).Ik weet niet wat ik hiervan moet denken De kist gaat wel een beetje stinken , dus zo maar even verschonen.
Over het geheel genomen zijn ze allemaal sinds ze hier zijn na mijn eerste weging , dus met mijn eigen weegschaal, tussen de twee en de tien gram aangekomen.Maar ze jo jo-en wel veel, dus niet alle tepels doen het denk ik
dez 2 heeft ze net gepost!
Afbeelding

Plaats reactie